Consult At Work

 

Alleen ga je snel, samen kom je verder


Voor elke organisatie is goed samenwerken de sleutel tot succes. Iedere medewerker draagt maximaal bij aan het gemeenschappelijke doel. Synergie, leidt tot resultaat. Het ligt voor de hand, maar de praktijk wijst anders uit.


Een situatie: “Een onduidelijke, niet begrepen, strategie vertroebelt doel en richting. Is doel en richting onduidelijk, dan wordt alles belangrijk. Verschil tussen urgent en belangrijk is moeilijk. De medewerkers pakken alles op, zonder duidelijke prioriteit. Gevolg is veel en vaak onnodig overleg, dit leidt tot conflicten, escalatie en achteraf bijsturen. Middelen ondersteunen de werkzaamheden onvoldoende, het zijn de bekende obstakels in de organisatie. Het is het zand in de raderen die samenwerking frustreert. Medewerkers kunnen onvoldoende hun talenten inzetten. Onrust en onvrede zijn het gevolg. Doel wordt niet gerealiseerd.” Herkenbaar? 


Voor goed samenwerken is doel en richting essentieel. Maken van keuzes is daardoor mogelijk. Strategie is te vertalen naar acties. Medewerkers kunnen zelf de juiste keuzes maken. Verschil tussen urgent en belangrijk is eenvoudig. Communicatie en samenwerking is effectief. Talenten worden benut. Medewerkers besteden tijd aan waardevolle activiteiten. Resultaten worden behaald. Synergie in de praktijk.

Bindingshapeimage_1_link_0

Johan Ledeboer

johan@consultatwork.nl

06-22959411


InspiratieInspiratie.htmlInspiratie.htmlshapeimage_2_link_0